Algemene vragen

Heb ik een account nodig om te kunnen bestellen?

Je hebt een account nodig om een bestelling te kunnen maken. Om een account aan te maken klik je op inloggen op die pagina wordt ook gevraagd of je al klant bent zo niet dan kan je je gegevens invullen. Na al je gegevens te hebben ingevuld kan je met veel plezier shoppen op de website van Impavita.  Enjoy!

Waar vind ik mijn bestellingen?

Als je het op het icoon ‘Inloggen’ op de website klikt en je gegevens invult, dan kun je inloggen en vervolgens krijg je toegang tot je account. Daar vindt je informatie over je bestelling(en): datum van aankoop, welke artikelen je bestelde en de prijs/ wat het kostte. Bovendien is het ook mogelijk om een overzicht te zien van al je artikelen die jij als favoriet hebt opgeslagen. Moet je je adres, telefoonnummer of andere gegevens veranderen? Dat doe je ook via ‘Mijn Account’.

Komen uitverkochte producten weer op voorraad?

Impavita doet haar best om uitverkochte artikelen zo snel mogelijk aan te vullen in de webshop. Blijf de website goed in de gaten te houden voor de accessoires die jij graag wilt hebben. Artikelen die in de sale zijn worden niet meer aangevuld.

Bestellen

Wat zijn de levertijden?

We proberen altijd je bestelling zo snel mogelijk te bezorgen. Helaas is het nog niet mogelijk om je item(s) dezelfde dag te bezorgen. Wanneer jij op maandag t/m vrijdag een bestelling plaatst, proberen we die dezelfde dag nog te versturen. Het is dan mogelijk dat jij jouw pakketje dan de volgde dag binnen hebt. Een bestelling plaatsen op zaterdag of zondag zal iets langer duren. Je kunt dan jouw bestelling dan vaak op dinsdag verwachten.

Wat zijn de bezorgkosten?

Voor het verzenden van je bestelling wordt er geen bezorgkosten gerekend, so feel free to order!

Ik heb een kortingscode ontvangen, hoe gebruik ik deze?

Zodra je je winkelwagen hebt gevuld en doorgaat naar de kassa verschijnt er een overzicht waar je onder andere je gegevens invult. Rechts van deze pagina kun je je bestelling controleren en indien je in het bezit bent van een kortingscode kun je deze gebruiken door in de checkout de code in te voeren in het scherm couponcode en vervolgens te klikken op toepassen. De code wordt automatisch doorgevoerd.

Kortingen zijn niet geldig in combinatie met andere kortingscodes en/of afprijzingen van artikelen in de sale.

Welke regels gelden er tijdens de sale?

Er gelden tijdens de sale iets andere regels dan we normaal hanteren.Waar je tijdens de sale rekening mee moet houden is het volgende:

  • Wanneer je een item hebt besteld en deze later in de sale komt, dan kunnen wij de korting helaas niet meer met terugwerkende kracht verrekenen.
  • Het retourneren van sale items is niet mogelijk. 
  • Kortingcodes op sale artikelen is niet mogelijk.

Kan ik mijn bestelling nog veranderen of annuleren?

Om ervoor te zorgen dat je zo snel mogelijk je artikel(en) ontvangt, wordt je bestelling zo snel mogelijk klaargemaakt voor verzending. Hierdoor is het helaas niet mogelijk om nog eventuele aanpassingen te maken.

Is mijn bestelling al verstuurd?

Je krijgt van ons een e-mail met een verzendbevestiging zodra het pakket de deur uit is.

Waar is mijn bestelling?

Als je een bestelling hebt geplaatst ontvang je binnen 24 uur een verzendbevestiging. Hierin staat een link met je Track & Trace code van PostNL.  Hierdoor kan jij je pakketje volgen. Heb je na 24 uur geen verzendbevestiging ontvangen, neem dan contact met ons op. Stuur een email naar het volgende mailadres info@impavita.nl t.a.v ‘Verzendbevestiging’.

Betalingen

Veilig betalen

Tegenwoordig is online shoppen  populairder geworden, hierdoor is het belangrijk dat jij als klant veilig kunt shoppen.  Impavita is een beschermde en veilige website waardoor als jouw persoonlijke gegevens veilig worden bewaard. Bovendien worden je gegevens nooit verstrekt aan derden.

De beveiligde omgeving waarin jij shopt is ze herkennen aan het slotje in de adresbalk van de website. Wij zijn in bezit van een zogeheten SSL certificaat. Dit is een bestand die ervoor zorgt voor een betere beveiliging van gegevens tussen de server en een internet browser (zoals Chrome of Inter Explorer).

Wij raden je aan om niet je inloggegevens te delen met anderen, zo ben jij zeker van dat er geen misbruik gemaakt kan worden van je account op Impavita.

iDeal

Met iDeal betaal je je bestelling direct vanaf je bankrekening die jij kiest. Je kunt met IDEAL betalen als je in het bezit bent van een Nederlands bankrekeningnummer.

Er is geld van mijn rekening afgehaald maar de bestelling werd niet goedgekeurd?

Dit zou om bepaalde technische redenen helaas kunnen voorkomen. Informeer ons door middel van een email te sturen naar het volgende email-adres: info@impavita.nl t.a.v Bestelling niet goedgekeurd. Het bedrag dat is afgeschreven van je bankrekening zal hoogstwaarschijnlijk binnen 1-5 werkdagen worden teruggestort. Als je je bankrekening controleert let er op dat het bedrag ook op dezelfde dag van de bestelling teruggestort kan zijn.

Wanneer wordt mijn retour terugbetaald?

Het kan 14 dagen duren vanaf de dag dat je je retour terug hebt gestuurd dat het retour bedrag wordt teruggestort. We proberen de procedure zo snel mogelijk te laten verlopen zodat jij je geld snel terugkrijgt. Terugbetalingen worden naar dezelfde bankrekening als waarmee betaald werd gestort.

Ik heb geen bestelbevestiging ontvangen nadat ik hebt betaald ?

Ik heb geen bestelbevestiging ontvangen nadat ik hebt betaald ?

Er kunnen verschillende oorzaken zijn waardoor jij geen bestelbevestiging hebt ontvangen.

  • De bestelbevestiging is in je spambox terecht gekomen;
  • Door veel bestellingen tegelijkertijd kan er een vertraging ontstaan in het verzenden van jouw bestelbevestiging;
  • Er is fout opgetreden waardoor je bestelling niet goed is doorgekomen. Kijk voor de zekerheid of er een succesvolle betaling is geweest. Indien dit wel het geval is stuur ons een screenshot mee met je bericht naar het volgende email-adres: info@impavita.nl

Ik heb een bevestiging gehad over een terugbetaling, maar ik heb dit bedrag nog niet ontvangen?

Normaal gesproken doen wij er alles aan om je terugbetaling zo snel mogelijk af te handelen. Het kan voorkomen dit op dezelfde dag gebeurt als jij je bevestiging hebt ontvangen, maar binnen 1-5 werkdagen zou moeten zijn uitgevoerd. Indien dit niet is gebeurt neem dan contact met ons op via de mail: info@impavita.nl t.a.v ‘Terugbetaling’.

Binnen hoeveel dagen moet mijn aankoopbedrag zijn teruggestort?

Nadat jij een email hebt ontvangen over jouw terugbetaling krijg je binnen 1-5 werkdagen jouw aankoopbedrag weer op je rekening.

Ik heb een bevestiging gehad over een terugbetaling, maar ik heb dit bedrag nog niet ontvangen?

Als je een onjuist bedrag hebt ontvangen moet je contact opnemen met onze klantenservice door een mailtje te sturen naar het volgende email-adres: info@impavita.nl t.a.v ‘Onjuiste terugbetaling’.

Retourneren

Kan ik mijn bestelling retourneren?

We zien graag dat je blij bent met je aankoop maar helaas kan het voorkomen dat je aankoop niet voldoet aan je wensen. Retourneren is dan ook geen probleem. Je kunt binnen 14 dagen na ontvangst van je bestelling je retour op eigen kosten en in originele verpakking terugsturen. Let op dat de factuur erbij toegevoegd moet worden en geef aan welk item je retourneert.

Vergeet niet je PostNL Track&Trace bonnetje te bewaren todat je retour is verwerkt.

Als wij jouw retour hebben ontvangen zullen wij het bedrag binnen 5 dagen terugstorten op jouw rekeningnummer.

Ik ben mijn retourformulier kwijt, wat nu?

Het is geen ramp als je het formulier niet meer hebt. Wel is het dan belangrijk om even een papier bij jouw retourpakket te voegen met daarop je ordernummer (deze begint met LOAV100XXXXX), productcodes van de artikelen die je retour stuurt, de reden van retour en of je de artikelen zou willen ruilen voor een andere maat. LOAVIES??!!

Wanneer wordt mijn retour terugbetaald?

iDeal 1-5 werkdagen. Terugbetalingen gebeurt naar dezelfde bankrekening als waarmee betaald werd.

Wat zijn de kosten voor retourneren?

Je bent zelf verantwoordelijk voor de kosten van je retourzending. De kosten hiervan zijn afhankelijk van het gewicht. We raden je aan om via ShopsUnited een retourticket aan te schaffen, dit is een goedkopere optie ten opzichte van de reguliere pakketpost. Impavita maakt gebruikt van ShopsUnited voor het verzenden van artikelen.

Hoe kan ik mijn bestelling retourneren?

(Zie Loavies)

Ik heb een beschadigd item ontvangen, wat nu?

Het artikel dat ik binnen kreeg is kapot ?

Heb je een artikel dat kapot, beschadigd of incompleet is ontvangen? Onze excuses daarvoor!

Zo’n artikel kun je als volgt reclameren:

Retourcode aangeven (Kapot artikel)

Verzendbewijs goed bewaren

Terugbetaling gebeurt op de gebruikelijke manier

In het geval een reclamatie als gegrond wordt beschouwd, betaalt Impavita de kosten voor het retour versturen van het gereclameerde artikel.

Lees de Algemene voorwaarden voor de volledige informatie over reclameren.

Reclameren

Het reclamatierecht is van toepassing op producten die volgens de geldende wetgeving inzake consumentenbescherming, defect zijn. Wil je je reclamatierecht uitoefenen voor een product dat jij besteld hebt bijImpavita, dan dien je zo snel als mogelijk na het ontdekken van het defect, contact op te nemen met de klantenservice. Reclamaties die binnen twee maanden nadat je het defect ontdek te worden ingestuurd.

Duur van de reclamatierecht ?

Lees de Algemene Voorwaarden voor volledige informatie over je reclamatierecht.

HELP! IK HEB EEN BESCHADIGD ITEM ONTVANGEN, WAT NU?

Het kan helaas voorkomen dat jouw bestelling beschadigd raakt tijdens de verzending. Als klant kun je hier natuurlijk niets aan doen! In dat geval vragen we je direct contact op te nemen met onze klantenservice met de vermelding van het probleem en je ordernummer. Stuur ook een aantal foto’s van het probleem, dan kan onze klantenservice meteen met je meekijken. Onze klantenservice neemt je bericht zo snel mogelijk in behandeling en zoekt samen met jou naar de beste oplossing!

Mag ik ook sale-artikelen retourneren?

Kan ik mijn bestelde artikel omruilen voor een ander artikel?

Bestelde artikelen kunnen helaas niet worden omgeruild voor een artikel. Zou je graag een ander artikel ontvangen dan raden we je aan om het gekochte artikel retour te sturen. Wanneer je retour voldoet aan onze voorwaarden, zullen we je het geld zo snel terugbetalen. Je kunt voor het artikel die je wilt ontvangen een nieuwe bestelling plaatsen in onze webshop

Wat zijn de retourvoorwaarden?

  • Retourneren van artikelen kan alleen binnen het gestelde retourtermijn van 14 dagen.
  • De accessoires dienen ongedragen te zijn en alle tags bevestigd.
  • De accessoires bevatten geen gebruikssporen.
  • Oorbellen kunnen alleen worden geretourneerd indien de verpakking niet is aangebroken. Wij raden je aan om eerst de ketting te passen en daaruit een beslissing te maken of je je artikel wilt houden voordat je eerst de oorbellen uitprobeert. Dit voorkomt moeilijkheden voor het retourneren.
  • Producten in de sale kunnen niet worden geretourneerd.

 

               Voldoen de geretourneerde artikelen niet aan deze voorwaarden, dan kunnen we je retour                      niet verwerken!

Wat is de retourtermijn?

Je hebt het recht om jouw bestelling te herroepen en retour te sturen binnen onze retourtermijn van 14 dagen.

Let op dat je oorbellen i.v.m. hygiëne niet kan passen. Deze kunnen alleen geretourneerd worden indien de verpakking niet is aangebroken.

Mijn retour voldoet niet aan de voorwaarden, wat nu?

Wanneer een artikel niet voldoet aan onze retourvoorwaarden, kun je je producten helaas niet retourneren. Onze retourverwerking stelt aan de hand van diverse toetsingen vast of een retour gestuurd artikel voldoet aan de voorwaarden.